اشترك مجانا بقناة الديار على يوتيوب

تعرض الفنان المصري ​رامي جمال​ لهجوم من أحد المتابعين عليه، بسبب عودته للغناء، وذلك من خلال حسابه الخاص على موقع التواصل الاجتماعي.

واعتبر المتابع أن رامي قد أخطأ بعودته للغناء بعد أن شثفي من المرض الذي عانى منه مؤخراً، وقال: "يا أخي أنا مش فاهم أنت ربنا جابلك مرض وعانيت منه كتير أوي، وبعد ما ربنا شفاك راجع برضو تغني، وأنت عارف إن الغنا حرام، أنت مستني يحصلك إيه تاني".

وردّ رامي جمال على انتقاد المتابع، من خلال صفحته الرسمية، معتبراً أن الكلام الذي تلقاه منه قاسي جداً، فقال: "بص يا سيدي أنا ربنا راضاني، والحمد لله لسه الابتلاء زي ما هو بس لو عاوز الحقيقة أنت اللي محتاج علاج من كلامك اللي زي الرصاص. لو أنا غلط في حاجة تعتقد إن طريقتك دي ممكن تبقى الصح، أنا للأسف كنت بشوف آراء الناس الإيجابية والنقد البناء واللي طمعانين في حاجة أفضل لأن دائما في أفضل طبعا، فشوفت كلامك على الصبح. مش هقولك غير ربنا يسامحك على القسوة وده واثق إنه مش حب واللي هيحاسبنا ربنا، يا عالم مين أحسن من مين، وكلنا بشر مش أنبياء ممكن نخطئ ونصيب والهداية من رب العالمين، يومك أجمل من قلبك إن شاء الله".

وكان رامي جمال قد طرح أغنية "شوفت الحقيقة"، من ألبومه الجديد "يستاهل بوستين"، كلمات ​​أحمد المالكي​​، توزيع موسيقي وميكساج ​أحمد إبراهيم​، وألحان رامي جمال.

الفن 

الكلمات الدالة

الأكثر قراءة

الإنتخابات الرئاسيّة في «كوما المونديال»... جمود يستمرّ الى ما بعد رأس السنة مفاعيل الدولار الجمركي: الأسعار ترتفع بين ٢٠ و٥٠٪ بعد أيام مخاوف من تفلّت أمني... وإجراءات مُشدّدة قبل الأعياد